A számlatömb vásárlásához hivatalos céges papírok szükségesek

A számlatömb vásárlásához hivatalos céges papírok szükségesek

Minden szolgáltató cégnek szüksége van számlázó programra, vagy számlatömbre, amelynek beszerzéséhez hivatalos papírok kellenek. A számlatömb vásárlás törvényileg került szabályozásra, hiszen minden vállalkozónak és vállalkozásnak az első vásárlásnál a nyomtatvány boltban szükséges a hivatalos papírok bemutatása. A legfontosabb a tárolt cégkivonat, vagy végzés, amiben benne van a cég pontos neve és címe, valamint annak adószáma is. Amennyiben ez nem áll rendelkezésre, az adószám kiadásáról szóló igazolást kell bemutatni. Ezen felül szükségeltetik még a vásárló személy saját, magán adó kártyája, amelyet szintén be kell mutatni a vásárlásnál. Amennyiben ezek nem állnak rendelkezésre, a nyomtatványt árusító cég nem adhat a vásárlónak szigorú számadású (száma, nyugta) nyomtatványt. Miután a vásárlás megtörtént, a kereskedőnek kötelessége nyilvántartásba venni a vásárlást, majd ezt negyed évente leadni egy előre meghatározott nyomtatványon az adóhatóságoknak. Ezzel a számlatömbbel való visszaélések megakadályozhatóak.