Hogyan függ össze a tartalommarketing a keresőoptimalizálással?

Hogyan függ össze a tartalommarketing a keresőoptimalizálással?

A tartalom varázsa egy olyan mágnes a weblaptulajdonosoknak, amely az oldalukhoz szoktatja az olvasókat, látogatókat, későbbi megrendelőket. A tartalommarketing a seo egyik fontos része – írja a kulcsszo.hu.

Mivel nem mindenki azonnali vásárlási szándékkal keres fel egy-egy honlapot, fontos, hogy a látogatók – minél gyakrabban – visszatérjenek az oldalunkra. Ezt úgy érhetjük el, ha olyan tartalommal látjuk el az oldalt, amely az olvasó számára hasznos, ugyanakkor bizalmat épít a tartalomíró és a látogató között.

Az emberek ma már nem úgy vásárolnak, hogy azonnal rákattintanak egy „most vedd meg” felugró ablakra, és követik az utasításokat. Jól meggondolják, mit, miért és hogyan vásárolnak.

A tartalommarketing révén olyan szövegek kerülnek a weboldalra, amelyet olvasva a látogató nem azt érzi, hogy rá akarnak tukmálni valamit, hanem azt, hogy ingyenesen hasznos információkra tehet szert. Előbb megismeri, hogy mire is jó az adott termék vagy szolgáltatás, miként oldja meg az ő problémáját. Megtudja például, hogy a forgalmazott szerszámot hogyan kell biztonságosan használni, milyen tárgyak készíthetők vele. Ha könyvet forgalmazunk, akkor a mese fontosságáról, olvasási szokásokról kell szóljanak a cikkek.

A látogatót visszatérő vendéggé, majd végül vásárlóvá „képzi” a tartalommarketing.

A hírlevelek is fontos szerepet kapnak a bizalomépítés területén. Az oldalunkra feliratkozott látogatóknak időről-időre kiküldött leveleknek ötleteket, megoldásokat kell tartalmazniuk, csak elvétve lehetnek ajánlások. A hasznos tanácsok, írások előbb-utóbb kialakítják a hírlevélolvasókban az igényt a termékek, szolgáltatások iránt. Amint kialakult az igény, az olvasóból vásárló lesz, és biztosan nem fog máshol keresgélni, mivel megbízik bennünk mint szakértőkben.

A közösségi oldalakat is a vállalkozásunk szolgálatába állíthatjuk a tartalommarketing segítségével. Jól megfogalmazott, érdekes posztokkal előbb az oldalunk látogatottságát, majd a cégünk eladási mutatóin emelhetjük.